Woodworking Talk banner

Duurzame schuurschijven

258 views 5 replies 3 participants last post by  Steve Neul  
#1 ·
Hallo

Ik gebruik deze veel, maar ze slijten zo snel. Deze twee waren een uur geleden nieuw.

Waar kan ik duurzamere pads vinden? Moet ik ze zelf maken, en zo ja, heb je tips over materiaal en dergelijke?

Image

#2 ·
U gebruikt te veel druk. Schuur met een grover papier en werk naar de fijnere korrels toe. Een muisschuurmachine is eigenlijk bedoeld voor detailplekken waar u met een schuurmachine niet bij kunt. U kunt het beste het grootste deel schuren met een schuurmachine. De bovenkant van die tafel zou ik eerst schuren met een schuurmachine en daarna met een schuurmachine.

#3 ·
Bedankt Steve, ik gebruik waarschijnlijk te veel druk zoals je zegt. Ik gebruik de ROS voor grotere oppervlakken, maar nu schuur ik in een kleinere ruimte.

Ik heb geprobeerd om andere schuurapparaten te gebruiken, zoals de 3M radiale schijven, maar het kleine schuurpapieropzetstuk voor de multitool dat ik eerder heb geplaatst, lijkt het beste te werken.

Image

Image

#4 ·
Dank je Steve, ik gebruik waarschijnlijk te veel druk zoals je zegt. Ik gebruik de ROS voor grotere oppervlakken, maar nu schuur ik in een kleinere ruimte.

Ik heb geprobeerd om andere schuurapparaten te gebruiken, zoals de 3M radiale schijven, maar het kleine schuurpapieropzetstuk voor de multitool dat ik eerder heb geplaatst, lijkt het beste te werken.

View attachment 475744
View attachment 475743
Die deur moest echt chemisch gestript worden. Ik zou dan de rand van dat paneel met de hand schuren. Je vervormt waarschijnlijk het profiel van het paneel als je het met een elektrische schuurmachine schuurt.

#5 ·
SWMBO schuurde de keldertrappen met mijn Bosch ROS en vernielde de klittenbandpad door oververhitting met te veel druk en snelheid. De haken werden heet en bogen zo ver dat ze de schuurschijven niet meer konden vastpakken.